Tredje gången gillt?
Jag blev ju överlycklig när jag fick ett tips om att boken Prometheus: The Art of the Film fanns att köpa hos Bokia.se för 209 kr och jag tryckte då illa kvickt på köp-knappen. Detta var ca 5 dagar sedan och igår kom detta jävla mejlet som minst sagt gjorde mig jävligt förbannad:
Ett tips till er på Bokia.se: Se till så att ni har böckerna hemma när det står att de finns tillgängliga, för då kanske ni slipper missnöjda kunder.
Så nu skiter jag i Bokia.se och klickade in mig på Adlibris.com istället. Där finns tydligen Prometheus: The Art of the Film redo för leverans, säger dom i alla fall, och jag klickade motvilligt på köpknappen eftersom boken var bra mycket dyrare där än hos andra onlineaffärer. 238 kr ville de ha för boken och detta ifrågasatte självklart jag:
Med det svaret så avvaktade jag, avbeställde boken för 238 kr och la sedan in en ny beställning på Prometheus: The Art of the Film för 205 kr. Ibland är det bra att ifråga sätta saker och ting för i slutändan kan man alltså tjäna en krona eller två. Nu väntar jag än en gång tålmodigt på min kära filmbok som förhoppningsvis finns i lager hos Adlibris och som förhoppningsvis snart blir levererad hem till mig. Tredje gången gillt kanske.
Avskyr också när de påstår något som inte stämmer.
Jag beställde en skiva från ett ställe. 1 st i lager stod det. Efter en vecka och fortfarande ingen skiva så skickade jag mail till dem och frågade. Då visade det sig att de inte hade skivan på lager. De väntar på skivan som ska komma från ett annat ställe.
Det som borde ha tagit några dagar har nu blivit till 2 veckor. Argh! Skriv då för tusan inte att saker och ting finns på lager när de inte gör det. Jag blir så trött på det hela!
URL: http://monstars.blogg.se