The Little Death (2014)

The Little Death (Drama, Komedi, Romantik):
På en förortsgata bor tillsynes helt vanliga familjer, men bakom de stängda dörrarna försöker paren leva ut sina tabubelagda fantasier.

Den 23 november 2015 släpper Scanbox filmen The Little Death som är en australiensk komedi från 2014 och som handlar om sex, kärlek och relationer, samt om kicken som man får då man bryter mot de så kallade tabuämnena. Filmen har med andra ord ett lovande koncept i just mina ögon och i rollistan ser vi bland annat Bojana Novakovic, Josh Lawson, Kate Mulvany och Damon Herriman.

Rollspel, fetischer och sexsnack.

Vanligtvis så brukar jag inte tycka om när filmer som blandar ihop flera olika historier och som sedan knyter ihop dom alla till en, men det är något speciellt med The Little Death, något som får filmen att fungera och blomma ut och vi vet nog alla att det är det känsliga ämnet sex som ligger bakom magin. I The Little Death får vi följa de fyra paren Maeve (Bojana Novakovic) och Paul (Josh Lawson), Evie (Kate Mulvany) och Dan (Damon Herriman), Rowena (Kate Box) och Richard (Patrick Brammall), Maureen (Lisa McCune) och Phil (Alan Dukes) som alla försöker leva ut sina fetischer, samt dövtolk Monica (Erin James) som råkar få äran att "översätta" ett pinsamt telefonsamtal åt Sam (T.J. Power) och Steve (Kim Gyngell) som finns med i registret av sexförbrytare. I The Little Death får vi alltså möta en stor sakar av vanliga människor som alla har en drift gömd inom sig, något som vill komma ut och skapa harmoni i samlevnaden. Medan våra karaktärer försöker få sina drifter att blomma ut så blir det både roligt och något pinsamt, och inte minst sagt något sjukt och det är just det som jag gillar med filmen. The Little Death är en annorlunda film som vill lyfta fram att det inte finns något rätt och fel så länge alla känner sig bekväma i den nakna situationen och detta eftersom vi alla gillar olika saker i sänghalmen, och där lyckas den bra.

Trubbel i paradiset.

The Little Death sticker definitivt ut ur mängden då den bjuder på en annorlunda och rolig underhållning, men den bör inte ses av den pryda personen som rodnar av ord och scener som innehåller sex, orgasm och fetisch. Detta är nämligen en film som handlar om just sex och fetischer men det förekommer dock inget direkt naket vilket jag ser som en brist. Bilden kapas nämligen precis i rätt (fel) höjd för att vi ska kunna få en glimt av ett bröst, en rumpa eller en snopp.. för att uttrycka mig milt och snällt. Men allt är inte sex och fetischer utan det finns självklart också en handling vid sidan om allt detta vilket är relationsdrama som försiggår runtomkring det heta ämnet som är lite tabu i mångas ögon. Och när allt kommer till kritan så lyckas The Little Death binda ihop allt på ett bra och smidigt sätt som bidrar men en härlig underhållning.

Naknare än så här blir det tyvärr inte

Originaltitel: The Little Death.
Svensk titel: The Little Death.